Dieta która nie ogranicza

Dieta zbilansowana słynie z tego, że nie wprowadza drastycznych zmian w sposobie żywienia. Co ważne, nie grozi nam uczucie głodu. Dzięki temu nie odczuwamy potrzeby podjadania, które zazwyczaj jest główną przyczyną przybierania na wadze.page-4-img-5-big

Ta skuteczna dieta zakłada spożywanie pięciu posiłków dziennie, w tym trzy główne i dwa pośrednie, czyli drugie śniadanie i podwieczorek. Taki rozkład posiłków zapewnia dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości energii. Jest to niezmiernie ważne, aby utrzymać przez cały dzień dobre samopoczucie. Najważniejszą zaletą tej diety, jest również fakt iż dzięki zróżnicowaniu posiłków do organizmu dostarczane są wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dieta powinna zostać ułożona w indywidualny sposób dla każdej osoby, uwzględniając tryb życia i aktywność fizyczną jaką dana osoba uprawia. Jest to kluczowe w zachowaniu odpowiedniego bilansu energetycznego.

Dieta zbilansowana a węglowodany

Wiadomo, że węglowodany stanowią coś w rodzaju „paliwa” dla organizmu. Aby zapewnić odpowiednie funkcjonowanie i rozwój należy dziennie spożywać około 50 – 100 g. Istnieją dwa rodzaje węglowodanów, proste i złożone. Najskuteczniejsza dieta zakłada, że powinniśmy spożywać najwięcej węglowodanów złożonych. To one w największym stopniu odpowiedzialne są za utrzymywanie odpowiedniej gospodarki energetycznej. Zawierają je takie produkty jak pełnoziarniste pieczywo, warzywa, orzechy, płatki owsiane lub niesłodzone musli. Każda skuteczna dieta dopuszcza jednak sporadyczne spożycie węglowodanów prostych, które charakterystyczne są szczególnie dla rozmaitych słodyczy, czy produktów z białej mąki. Należy jednak pamiętać, żeby faktycznie było to sporadyczne, ponieważ węglowodany proste przyczyniają się do rozwoju cukrzycy i otyłości. Dobre węglowodany są również źródłem cennego błonnika, który między innymi reguluje pracę jelit i przewodu pokarmowego. Błonnik wpływa także na poczucie sytości, dzięki czemu uczucie głodu pojawia się o wiele później niż w przypadku produktów, w których skład wchodzą węglowodany proste.

Zobacz wiadomości o podobnej tematyce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>